CLICK & COLLECT VED butik
14 dages returret
click & collect ved butik
14 dages returret
Kurv0Kurv

Din indkøbskurv er tom.

Product was successfully added to your shopping cart.

Handelsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

www.traevarer.dk

Salg af fysiske varer via nettet.

Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på www.traevarer.dk

 

Siden ejes og drives af:

Træ Design A/S
CVR-nr. 41388412
Industriskellet 3
8700 Horsens


Hovedkontoret kan fanges på mail:

tvu@traevarer.dk

Mandag – torsdag: 8.00 – 15.00

Fredag: 8.00 – 13.00 

Vi bestræber os på at svare så hurtigt som muligt.

Alle ordrer i webshoppen håndteres af vores 9 fysiske butikker – og har du spørgsmål til en specifik ordre, er det butikken, som har håndteret din ordre, som du i første omgang bør tage fat i. De kan helt sikkert hjælpe dig. Kundeservice i butikkerne følger butikkernes åbningstider, som kan ses her

Betaling

Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: Dankort, Visa/Dankort/VISA/VISA Electron/MasterCard, Maestro og MobilePay (tilknyttet dankort eller Visa Dankort). Herudover er det muligt at betale via EAN.

Ved betaling med Visa Electron, MasterCard samt VISA, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. 

Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes, medmindre du har givet samtykke til andet.

Levering

Vi tilbyder at levere varer til adresser i Danmark. Alle fragtpriser udregnes ud fra vægt/volumen og varierer fra 50-450 kr. Levering til Ikke-brofaste øer kan forvente et tillæg i fragten - vi tager i disse tilfælde kontakt til dig vedr. fragt-prisen. Bor du i EU og udenfor Danmark kan vi også levere varer til dig – grundet moms/fragtpriser kan sådanne ordrer ikke bestilles i webshoppen. I dette tilfælde skal du tage kontakt til tvu@traevarer.dkfor at høre mere.

Vi stræber efter at din ordre håndteres og leveres ca. 1-5 hverdage efter bestilling. Hvis leveringstiden er længere end lovet, tager vi kontakt til dig. Det kan skyldes udsolgte varer eller travlhed. Din ordre leveres som udgangspunkt direkte fra et af vores butikslagre.

Vi tilbyder følgende leveringsformer: Levering med eget bud eller eksterne leverandører (PostNord, Autobude m.fl.) - aftales individuelt fra ordre til ordre. Paller stilles ved fortovskant og stykgods leveres normalt til hoveddør i gadeplan. Henstilling i garage, carport eller lignende er helt op til fragtmandens vurdering, om dette er muligt. Vi gør opmærksom på, at levering på palle kræver, at tilkørselsforholdene for en stor lastbil er i orden.

Du kan som alternativ til levering vælge at bestille varerne til afhentning i en af vores butikker. Når vi har modtaget din ordre vil den blive behandlet og du vil blive underrettet, når varerne er klar til afhentning i den pågældende butik. Ordrebeløbet vil også her først blive trukket på din konto efter afhentning i butikken.

Der tages forbehold for tastefejl, pris-, afgifts- og designændringer, produktionsindstilling samt udsolgte varer. 

Fortrydelsesret

Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse under afsnittet ”tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse”.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. 

Sådan fortryder du

Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder, til den Trævarefabrikernes Udsalg, som har håndteret din internetordre. Du kan også returnere din ordre i vores fysiske butikker.

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen den butik, som har håndteret din ordre. Uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

Varer så som møbler kan ikke returneres med almindelig post. Udgifterne til returnering af varerne forventes at beløbe sig til 50-450 kr. 

 

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder.

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne. 

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur.

 

Varens stand ved returnering og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. 

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. 

 

Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.

Hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger, et krav er dog at det er aftalt på forhånd at varen skal returneres for ombytning/reparation,Gem derfor din kvittering.

Vil du klage til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. 

Send varen forsvarligt emballeret. 

 

Klagemuligheder

Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: tvu@traevarer.dk.